
За підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» впродовж 17 травня – 4 липня 2018 року відбулося 19 тренінгів для фахівців центрів з надання БВПД з усіх регіонів України, спрямованих на розвиток комунікативні навичок «soft skills».
Учасниками та учасницями тренінгів стали понад 320 фахівців центрів з надання БВПД.
Тренінги спрямовані на розвиток навичок роботи з вразливими групами клієнтів системи БПД для працівників центрів з надання БВПД, які здійснюють консультування та представництво інтересів клієнтів, зокрема – постраждалих від домашнього насильства та гендерно обумовленого насильства, дітей, учасників АТО, внутрішньо переміщених осіб та осіб похилого віку.
Проведені тренінги є унікальним продуктом, розробленим командою експертів та спрямованим на розвиток практичних навичок роботи з вразливими клієнтами, зокрема, налагодження ефективної комунікації, емпатичного слухання, інтерв’ювання та консультування тощо, а також врахування етичних та ціннісних аспектів під час роботи з клієнтами, які слугують підґрунтям для якісного надання правової допомоги та захисту прав людини.
Як зазначили усі учасники, питання тренінгів є дуже актуальними для них з точки зору роботи з вразливими групами клієнтів. Кожен міг виділити й щось найбільш важливе для своєї роботи:
«Під час тренінгу я дізнався про нові методики виходу з конфліктних ситуацій з клієнтом та налагодження контакту між нами»
«Я навчилась різного виду слухання клієнта, зокрема емпатичного, аби усвідомити суть питання, шляхи його розв’язання. Але при цьому – не “вигорати” морально».
«Я збагнула важливість поглибленого інтерв’ювання, під час якого дізнаєшся саму суть проблеми клієнта».
«Я зрозуміла наскільки важливим є зрозуміти настрій та життєву ситуацію людини для повного вирішення її проблем».
Більшість учасників дуже задоволені тренінгами, про що повідомили у результатах анонімного опитування після їх завершення:
«Тренінг перевищив усі мої сподівання, оскільки я навчився нових підходів у своїй роботі, набув нереально крутих навичок по роботі з вразливими групами клієнтів. Тренінг перевернув мою уяву в повній мірі».
«Тренінг значно перевищив мої очікування. Під час тренінгу насправді ми набули практичних навичок, які дають нам можливість бути більш ефективними у спілкуванні з громадянами, що, в свою чергу, значно підвищить ефективність нашої роботи».
«Дружня, робоча атмосфера, цікава та актуальна тематика. Дуже сподобалася робота тренерів та організація проведення тренінгу. Доступне надання інформації, яка пізніше закріплювалася практичними завданнями».
«Тренінг перевершив всі мої сподівання. Тренери дуже професійно підійшли до викладення теми. А практичні заняття допомогли мені навчитися по-новому підходити до вирішення вже знайомих проблем».
«Навчився бороти страхи, аналізувати та управляти емоціями, удосконалив та розвинув навички, які необхідні мені для роботи з вразливими клієнтам».
87 % учасників сказали, що завдяки тренінгу їм вдалося розвинути навички, необхідні для роботи з вразливими клієнтами. 94% зазначили, що вони дізнатися про нові підходи, які можна використати у роботі із вразливими групами клієнтів. 95% рекомендували б своїм колегам взяти участь в такому тренінгу.
Тренерами були адвокати з різних куточків України, котрі мають не менше трьох років адвокатського стажу, у тому числі й адвокати, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. Усі вони у квітні нинішнього року за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» пройшли триденний тренінг для теренерів (ТоТ) з розвитку навичок роботи з вразливими категоріями населення.