
У Києві відбувся триденний навчальний тренінг для керівників відділів організації надання БВПД регіональних центрів та відділів попередньої роботи з клієнтами місцевих центрів з надання БВПД, організований за підтримки українсько-канадського проекту “Доступна та якісна правова допомога в Україні” та Міжнародного фонду “Відродження”.
Протягом перших двох днів учасники обговорювали “концепцію широкої вітрини” та цінності системи БВПД, відпрацьовували навички роботи з клієнтами, активного слухання, налагодження комунікації, управління емоціями та стресом, вміння правильно ставити запитання аби з’ясувати суть проблеми, з якою прийшов клієнт тощо.
Протягом заключного дня навчального заходу для працівників регіональних та місцевих центрів з надання БВПД, всі 125 учасників мали змогу прослухати презентації, задати питання та обмінятися досвідом з питань доступу до БВПД, а саме:
⚫ взаємодії між регіональними та місцевими центрами БВПД;
⚫ аналізу досвіду роботи центрів за останні 3 місяці та роз’яснення процедур і типових питань, що виникають під час прийому клієнтів/роботи з клієнтами в місцевих центрах БВПД;
⚫ визначення належності до суб’єктів БВПД; аналіз практики заповнення реєстраційних карток клієнтів та статистична звітність, тощо.
За допомогою тренерів керівники відділів місцевих та регіональних центрів БВПД мали змогу обмінятися досвідом та обговорити актуальні питання прийому на консультування клієнтів, а також типові виклики у роботі відділів.
Серед експертів та модераторів груп були представники українсько-канадського проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», Української Гельсінської спілки з прав людини, фахові тренери, психологи, а також працівники Координаційного центру з надання правової допомоги: Мирослав Лаврінок, заступник директора Координаційний центр з надання правової допомоги, Олена Сінчук, начальник відділу забезпечення доступу до правової допомоги, Анна Мередова, начальник відділу правового аналізу та нормопроектування та Федір Лисецький, начальник відділу статистичного аналізу Координаційного центру.
Електронну систему реєстрації клієнтів та звернень клієнтів щодо отримання БВПД, яка була розроблена для місцевих центрів за підтримки проекту “Доступна та якісна правова допомога в Україні”, представив Олександр Баранов – заступник директора Координаційного центру.
Крім того, з актуальною темою надання правової допомоги з питань, пов’язаних з порушенням прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, на окупованій території АРК та м. Севастополя, а також у південно-східних областях України виступив Михайло Тарахкало – директор зі стратегічних справ Української Гельсінської спілки з прав людини.
Урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини Борис Бабін ознайомив представників регіональних та місцевих центрів з надання БВПД з процедурою надання правової допомоги у поданні заяв до Європейського суду з прав людини проти Російської Федерації у зв’язку з порушенням прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, на окупованій території АРК та м. Севастополя, а також у південно-східних областях України.
Насамкінець, із заключним словом та побажанням успіху в подальшій роботі до учасників триденного тренінгу звернувся директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський, який зауважив, що «Нещодавно по всій Україні розпочали свою роботу сто місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, працівники яких взяли участь у тренінгу. Для нас важливо, щоб ці фахівці отримали всі необхідні знання для надання якісних послуг клієнтам, які звертаються до центрів за допомогою. Такі тренінги надають їм можливість перейняти досвід колег, які є провідними фахівцями у сфері організації комунікації з клієнтами, психології, консультаційної роботи та низки інших практичних питань».